True words are not always pretty, pretty words are not always true

Monday 29 August 2011

Kedah Menanti Hari Cerah

Assalamualaikum




Sewaktu aku menaip entry nie malam ini adalah malam terakhir umat islam berterawih(tu pun kalau hari selasa raya).

Semenjak aku pulang di negeri Kedah Darul Aman, apa yang aku rasa hanya la sejuk. Bangun pagi pukul 11 pagi pun masih rasa macam pukul 8 pagi. Hebat betui! Selalunya Kedah panas like paling panas kat Malaysia nie.  Daripada aku sampai hari Jumaat lepas asyik hujan ja. Tak meleleh pagi, meleleh petang, tak meleleh petang meleleh malam. Huh! Basah ja negeri Ku ini.


Aku tak kisah pown nak hujan. Hujan tu kan rahmat Allah. Tambah puasa kalau tak panas best ja rasa. Tapi satu benda yang aku takut kalau hujan non stop nie iaitu BANJIR!!!  

Orang belah utara nie panggil Ayaq Bah! Negeri paling hujung kat semenanjung nie dah la senang banjir (PERLIS) kalau Perlis banjir besar Kedah pun pasti terima akibat yang sama jugak. Huh! Tak mau la Raya dalam ayaq bah nanti.

So wahai hamba-hamba Allah yang nak beraya nanti doa-doakan la agar tak ada sebarang bencana yang belaku. Doa kan hari raya paling cerah dan sempurna, Insallah!!




p/s: Happy birthday(belated birthday sebenarnya) diucapkan pada salah seorang follower aku iaitu Esul. Blog dia best gak, pi la usha.

3 comments:

Click la sini

article menarik